Organic Saffron is selling fast! Get yours today! Beli Sekarang!
Cart 0

TIPS KESIHATAN: IBU MENGANDUNG BAIK UNTUK AMALKAN MADU!

TIPS KESIHATAN: IBU MENGANDUNG BAIK UNTUK AMALKAN MADU!

TIPS KESIHATAN: IBU MENGANDUNG BAIK UNTUK AMALKAN MADU!


Madu sangat baik untuk diamalkan ketika mengandung terutama pada awal trimester. Madu mengandungi vitamin dan mineral yang membantu perkembangan janin dan kesihatan ibu tetap optimal bahkan sehingga melahirkan. 

Kira-kira apa lagi manfaat madu yang baik untuk ibu mengandung yang belum kita tahu? Jom, sama-sama mendalami topik ini. 



6 Manfaat Madu Untuk Ibu Mengandung

Satu sendok madu mengandungi banyak antioksidan diet yang bukan sahaja dapat menurunkan berat badan kita tapi dapat juga menjaga dan merawat tubuh badan kita dari dalam. 



1. Mengatasi Ulu Hati atau Heartburn

Dalam tempoh kehamilan, kita perlu memastikan semua nutrisi penting ada dalam komposisi yang cukup untuk menjaga kesihatan ibu serta mendukung perkembangan janin. 

Namun, morning sick dan hilang selera makan adalah alasan mengapa ada banyak kes Heartburn dalam tempoh kehamilan ini berlaku. Salah satu penyebabnya adalah sakit di ulu hati yang terjadi kerana pengaruh hormon.   

Roger W., MD, dalam penulisannya di Mayo Clinic Guide To Harmful Pregnancy, mengatakan bahawa antasid dapat membantu untuk meredakan mulas. Selaian itu, Asid mengandungi kadar natrium yang tinggi sehingga dapat menyebabkan penumpukan cairan di jaringan tubuh.  

Beberapa juga mengandungi aluminium yang tidak baik untuk kehamilan. Oleh kerana itu, amalkan madu semasa kehamilan merupakan jalan yang terbaik. 



2. Mencegah Tekanan Darah Tinggi 

Salah satu penyakit yang sering dialami oleh ibu mengandung adalah tekanan darah tinggi atau hipertensi. Hal ini dapat memberi risiko yang akan akan membahaya kan ibu dan janin ( Preeklampsia dan eklampsia). 

Jadi dengan mengamalkan madu dapat menstabilkan tekanan darah tinggi kerana madu mempunyai khasiat antioksidan. 



3. Menambah Keperluan Kalsium

Manfaat seterusnya yang adalam dalam madu yang baik untuk ibu mengandung adalah dapat menambah kalsuim. Dalam tempoh kehamilan, kalsium sangat penting kerana ia dapat membantu dari segi perkembangan janin secara optimal. 

Menurut daripada drhealthbenefits.com, manfaat madu bagi ibu mengandung adalah sebagai sumber penting mineral tertentu yang bagus untuk tulang terutama untuk ibu selama mengandung. 



4. Membantu Untuk Tidur Lena

Kebanyakkan ibu mengandung sering mengalami insomnia atau susah untuk tidur. Jadi dengan mengamalkan minum madu sebelum tidur dapat membantu memudahkan tidur kerana memiliki khasiat pereda stres. 


5. Meningkatkan Sistem Ketahanan Tubuh

Madu bekerja dengan sangat baik dalam meningkatkan sistem ketahanan tubuh badan. Menurut kajian yang dibuat, madu mengandungi zat atau khasiat anti-bakteri dan antioksidan yang dapat memperkuatkan sistem ketebalan tubuh bagi mencegah daripada infeksi yang berbahaya. 


6. Menyembuhkan Luka

Antara salah satu kelebihan yang ada dalam madu ialah mampu untuk menyembuhkan luka dalaman. Jadi, kita kita mempunyai luka dalaman, memang sesuai untuk amalkan madu. 


 Jadi korang yang diluar sana yang berminat untuk cuba Saffron Matan Mart yang Premium ini, boleh tekan link yang diberi : http://surl.li/cfgwn , jika ada sebarang masalah boleh tekan link Whatsapp yang diberi : https://alvo.chat/1hU .

       Disini kami membuka peluang kepada anda diluar sana yang ingin membuat side income dengan menjadi Agen dan Dropship kami. Jika anda berminat boleh tekan link yang diberi :

http://www.wasap.my/60192582293/DaftarAgenSaffron http://www.wasap.my/60192582293/DaftarDropshipSaffron




Older post Newer post